یادداشت//

در پیاده روی اربعین از ظلمت دور و به حقیقت و نور نزدیک می‌شویم 

زنجان- پیاده‌روی اربعین نه فقط یک سفر؛ بلکه یک سلوک معنوی است که در آن هر گام، نزدیکی به حقیقت و دوری از ظلمت را به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۷۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

در پیاده روی اربعیناز ظلمت دور و به حقیقت و نور نزدیک می‌شویم 

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ اربعین حسینی، فصلی از عشق و حماسه است که دل‌ها را به سمت نوری ابدی می‌کشاند ،این روز، یادآور چهل روز سوگ و داغی است که بر دل‌های عاشقان حسین (ع) نشسته است. در این مسیر، زائران قدم به قدم، دل در گرو عشقی بی‌پایان دارند و با هر گام، نوای "لبیک یا حسین" را به گوش عالمیان می‌رسانند. پیاده‌روی اربعین، مسیری است که نه با پاها، بلکه با دل طی می‌شود؛ مسیری که به چشم‌ها اشک و به دل‌ها صفا می‌بخشد. 

در این کاروان عظیم، انسانیت دوباره معنا می‌گیرد. زائران از ملیت‌ها و اقوام مختلف، همچون قطره‌هایی که به دریا می‌پیوندند، به هم می‌رسند و در این همبستگی، وحدت را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارند. مهمان‌نوازی بی‌ریای مردم عراق، که از دل و جان برای خدمت به زائران می‌کوشند، تصویری از مهربانی و اخلاص است که در این مسیر، جان‌ها را سیراب می‌کند.

پیاده‌روی اربعین، نه فقط یک سفر، بلکه یک سلوک معنوی است که در آن هر گام، نزدیکی به حقیقت و دوری از ظلمت را به ارمغان می‌آورد. این راه، راه عشق است؛ عشقی که مرز و زمان نمی‌شناسد و با هر قدم، پیمان دوباره‌ای با حماسه‌سازان کربلا می‌بندد.

دکتر اصغر تیموری ؛عضو هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان زنجان 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار